Phonak Hoor Protectie Plan

Dekking en schade

Dekking en eigen risico?

De solo-apparatuur is All Risk verzekerd (zowel binnens- als buitenshuis) tegen schade, verlies en diefstal.

Wat wordt er niet verzekerd?

U bent onder andere niet verzekerd tegen schade veroorzaakt door slijtage, onvoldoende zorg, onverantwoordelijk, gedrag en opzet. Schade of verlies van alleen de batterijen of lifetip is ook uitgesloten. In de voorwaarden kunt u precies lezen wat we niet verzekeren.

Waar is de Solo-apparatuur gedekt?

Er is wereldwijde dekking.

Wat dekt mijn inboedelverzekering?

Het kan zijn dat u in het bezit bent van een inboedelverzekering waarop deze solo-apparatuur is gedekt. Het is echter verstandig de solo-apparatuur apart te verzekeren, omdat op een inboedelverzekering meestal alleen zaken in en rond uw huis zijn verzekerd. Ook in geval van aanvullende dekkingen voor het buitenhuisrisico is er vaak sprake van beperkingen wat betreft maximum verzekerde bedragen en dekkingsgebied. De solo-apparatuur verzekering is specifiek ontwikkeld voor het verzekeren van solo-apparatuur, ook buitenshuis en op reis in het buitenland.

Wat kost de verzekering?

De aanschafwaarde bepaalt de premie. De premie is 3,65% van de aanschafwaarde* per jaar. De premie is inclusief 21% assurantiebelasting.

Bij de afsluiting van de verzekering berekenen wij € 9,00 administratiekosten. De minimum premie bedraagt € 39,00 per polis

* LET OP! Dit is de totale waarde van het hoortoestel exclusief kortingen en bijdragen zorgverzekeraars.

Kan ik de verzekering tussentijds beëindigen?

U kunt de verzekering jaarlijks per premievervaldatum schriftelijk opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Heb ik een bedenktijd na het afsluiten van een verzekering?

Ja, binnen 14 dagen na het afsluiten van de polis kunt u de polis met terugwerkende kracht opzeggen. Als u al premie heeft betaald, dan krijgt u die terug.

Afschrijvingsregeling

In de eerste 5 jaren na aankoop van het hoortoestel passen wij geen afschrijving toe.

Schade melding

Schade kunt u online melden in onze portal. Ga naar “schade melden” om uw schade te melden. Zodra u uw aanvraag indient krijgt u van ons een bevestiging en zorgen voor verdere schadeafhandeling. U kunt eventueel ook per post een schademelding doen

Wanneer kan deze verzekering worden aangeschaft en hoe?

Uiterlijk binnen drie maanden na aanschaf van de gehoorapparatuur Dat is dan wel onder voorbehoud dat er nog geen schade is geweest.

Aan wie wordt deze dekking verleend?

Aan de natuurlijke persoon vermeld op de polis.

Is er een eigen bijdrage van toepassing bij schade?

Er is een lage eigen bijdrage van 10% van de aanschafwaarde met een minimum van €50,00 en een maximum van €350,00 per schade.

Wat wordt er uitgekeerd?

De solo-apparatuur verzekering keert uit in natura. Dat willen zeggen dat als er iets met uw solo-apparatuur gebeurt, uw solo-apparatuur worden gerepareerd of dat u dezelfde of gelijkwaardige solo-apparatuur krijgt.

Bij wie kan ik terecht voor schade, vragen en wijzigingen van de verzekering?


HPP
Tav: Retail & Verzekeren
Veilingweg 7, 3981 PB Bunnik
T: 085 273 51 37
E-mail: service@hoorprotectieplan.nl

Bij welke verzekeraar bent u verzekerd?

Het verzekeringsproduct solo-apparatuur verzekering is ontwikkeld door HPP en verzekeraar Great American International Insurance (EU) DAC. Zie ook www.gaig.com

Aan de hier vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend. De exacte dekking is afhankelijk van de voorwaarden van de specifieke polis. Great American
International Insurance (EU) DAC is geautoriseerd door de Central Bank of Ireland. Geregistreerde onderneming: Station House, Dublin Road, Malahide, County Dublin,
Ireland. Company number: 380145.

Aanvullende informatie solo-apparatuur verzekering:

"Primaire dekking
          vs
secundaire dekking"